Търсене в Мушмулка блог

неделя, 15 април 2012 г.

6 прости упражнения за очи за всеки ден


зачервени очи
Без значение дали работите по цял ден с поглед, съсредоточен в монитора, или от скука висите по цял ден в някоя соц. мрежа (това последното ми хареса как звучи :) очите ви се уморяват. Особено лошо е, когато това се повтаря ежедневно.
След като вече разгледах как да се спасим от скованата поза пред компютъра, реших да споделя и упражнения за очи, които лично съм изпитал.
Тъй-като очите не са автономен орган, а са част от тялото позата, която заемате е от голямо значение. Да си представим че сте стояли часове наред пред монитора. Очите ви са зачервени и сълзящи, главата ви боли точно над очите, гърба ви пука от схващане..


1. Изправете се! Раздвижете рамене в кръг. Погледнете нагоре, не, можете още по-нагоре! След като сте огледали тавана, опитайте мислено да погледнете чак зад вас. По този начин  ще разтегнете мускулите на очите си над границата на която са свикнали. Важно е да не прекалявате и да не се насилвате, защото това може да навреди. Та след като сте погледнали до крайна горна позиция, мислено опитайте да погледнете още по-нагоре 8 пъти, без да се престаравате. Повторете същото упражнение в обратна посока: гледайки надолу се опитайте да си видите брадичката още 8 пъти без да се претоварвате. Изпълнявайте упражненията след като сте прочели цялото указание.


2. Насам-натам. Вероятно се досещате, че следва наляво-надясно. Пращате зениците си в крайно ляво положение и 40 пъти се опитвате да си видите лявото ухо, леко напрягайки мускулите на очите си. Повтаряте и с поглед надясно. След толкова напрягане на мускулите сме предизвикали сериозен приток на свежа кръв, която пък носи със себе си хранителни вещества и кислород до очите. Ако още имате сили, продължете нататък.

3. Кръг. Представете си голям кръг пред вас. Опитайте да го обходите с поглед като започнете от 12часа и се спрете на 6 часа. После от 6 до 12. Повторете го и в обратната посока с 10 повторения. После същото, но със затворени очи. Постарайте се да "виждате" колкото се може по-широк кръг пред себе си (без да прекалявате с усилията).

4. Браво! Щом сте стигнали до упражнение 4, значи наистина имате желание да облекчите очите си и да подобрите зрението си! Продължаваме с хикс - гледате горе в ляво и после долу в дясно, като бавно местите погледа без да движите глава. Постарайте се не само да си преместите погледа, но и да усетите напрежението в мускулите на очите си. След десетото повторение, погледнете горе в дясно-долу ляво отново 10 пъти.
Отпуснете очи, погледнете навън. Света вече би трябвало да изглежда по-хубав!

5. Осмици. Описвате първо хоризонтални, после и вертикални осмици, в двете посоки. отначало това упражнение ми беше трудно и дори нелепо, но след 3-4 пъти ще свикнете. Не бързайте - отново трябва да усетите онова характерно напрежение в мускулите на очите. Не се пренапрягайте! Ако ви се завие свят - просто примигайте и минете на следващото.

6. За последното упражнение се постарайте да сте в покой - т.е. да не влезе някой изневиделица и да ви стресне. И не, няма да правим нищо... нередно :)Погледнете върха на носа си и с двете очи. После плъзнете поглед бавно нагоре по носа. Повторете 10 пъти и след последното повторение бавно преместете поглед към някой от разфокусираните предметите около вас. Поздравления! Вече трябва да се чувствате значително по-добре.

Ако след тези упражнения за очи продължите да зяпате монитора - не очаквайте чудеса. Дайте си почивка - например гледайте зеленината отвън или просто погледнете към слънцето (седнали или легнали) със затворени очи.

Ако положението ви е много тежко, още по-добър ефект ще получите ако разтриете леко очи.
1. Затворете ги и ЛЕКО ги притиснете с пръсти. Вероятно ще усетите как пулсират.Изчакайте 10 секунди.

2. С палец и показалец хванете веждите си. С лек натиск изтласкайте в посока от носа към ушите. Не прекалявайте с натиска!

Няма коментари:

Публикуване на коментар