Търсене в Мушмулка блог

сряда, 13 юни 2012 г.

Прометей (2012) (с гащи)

Прометей (2012)
Гледал съм стотици фантастични филми, видял съм най-добрите сред тях и вече трудно може да ме впечатли филм от този жанр. Е да, ама Prometheus успя. Това е филм от онези, които едновременно харесваш (задето са оригинални и различни) и мразиш (защото са могли да ги направят много по-добри без особени усилия). Неотговорените въпроси започват още в началната сцена. Така и не става ясно дали планетата е Земя, или "Инженерът" се гътва на онази далечна луна. Не става ясно и защо го прави, нито с какво се нагълтва.

 Както всички филми, (особено научната фантастика) са изключително бъгави. Причините са, че често действието се развива в непозната за нас среда, както и огромният ресурс от учени-консултанти, които са нужни за да изглежда правдоподобно един такъв филм. Е, поне със звука на двигатели в безвъздушна среда сме свикнали всички. Е, ако пък не беше и Одисея 2001, вероятно нямаше всеки път тайно да се надявам да спазят този прост физичен закон.

  Ролите поверени на актьорите не бяха домислени. Просто някакви персонажи тичат из непознат камънак сякаш знаят къде отиват. Най-страшното за човек е непознатото. А когато отиваш на чужда планета да търсиш чужди, непознати същества, да тичаш с 200 към тях без оръжие, без да спазваш никакви правила за сигурност - това вече не го разбирам. Наистина - всички бяха наемници, а мисията - финансирана от частно лице. Но   не е нормално човек да пренебрегне най-първичното си - чувството за самосъхранение. Биолог да подава ръка на НЕПОЗНАТА, извънземна, змиевидна форма на живот да и вика "миличко"?
 При откриване на извънземен труп, биологът не проявява АБСОЛЮТНО НИКАКЪВ интерес. Геологът, който в началото крещи от кеф сякаш не се намира на извънземна планета, а гледа европейското, после изведнъж започва да пълни гащите от всичко. Роботът често проявява типично човешки черти и се държи като слуга, а не като програмирана машина.  Езиците, който Дейвид учи са отдавна мъртви и никой не знае как са звучали. Въпреки това, той ги говори! Русата кака (Чарлииз Терън) цял филм се мота почти без значима реплика или действие, което да промени нещо. Дори пилотът имаше по-ярък персонаж от нея.
 Виж Noomi е друго нещо. От скромната и лековерна археоложка за нула време се превърна в новата Сигърни Уивър! С корем като дъска за пране и желязна воля за знание и живот, оцеля за да задава въпроси и във (предполагаемата) втора част. С този филм тенденцията за доминиращ и главен женски персонаж отново се затвърждава.

 След спадащия интерес към Пришелеца и Хищника - най-вече заради изтъркания и изсмукан от пръстите сюжет, Ридли Скот и сценаристите: Jon Spaihts и Damon Lindelof са решили да пресъздадат създаването на човешката раса и паралелно с това - пръкването на Allien-ите. Тоест - предисторията на Пришелците. И точно тук спирам критиката (за малко).

 Сценарият е свеж, оригинален, а визуално филма те оставя без дъх. Наистина успяват да накарат зрителя да преживее филма. Донякъде вероятно помага и вече почти задължителното 3D. Всички специални ефекти са на високо ниво, без да бъдат използвани разточително. Сценарият на филма се променя няколко пъти от началото на филма, като по този начин през цялото време се чудиш какво по дяволите ще стане. Което е голям кеф на фона на стандартните американските филми, за които ти трябват 5-10 минути за да разгадаеш финала. Зададоха се голямо количество въпроси, на които само сценаристите знаят отговорите. Може би това е и нещото, което прави филма интересен. Малко по малко се разкриват далечни парченца от пъзел и мозъка ти се напъва да ги свърже - макар и не особено успешно. Непривично е за един филм да гледаш и сам да си измисляш какво се е случило и защо някой е постъпил някак. Обикновено това се случва в книгите, а във филмите се показва наготово.

Извод: почитателите на научна фантастика и поредицата за пришелците ще се изкефят доста на филма. Не е желателно да водите гаджета, поради 2-3 по-неприятни визуално сцени (освен ако и те не са хардкор фенки).

вторник, 29 май 2012 г.

Diablo 3 patch required - съобщение за грешка

Диабло 3 play patch required
заветният "PLAY"
Пускате играта и ви изненадва със съобщението за нова кръпка. Докато хвалите Близард за съпорта, пача се сваля, пускате доволни играта и ви посреща съобщение: "Patch required". А отдолу виждате, че играта вече се е ъпдейтнала до настоящата версия! Повтаряте процеса още 2 пъти и пак същото. Иде ви да строшите нечия глава с "Bash"...

Ето как да излезете от положението:

1. Сваляте най-новия инсталатор, в момента е в. 8370 (ако играете е европейският сървър - сваляте европейския инсталатор - enEU)
2. Стартирате го и посочвате папката на играта. (например D:\Diablo III) като гледате да не посочите някоя от вътрешните папки, нужна ви е най-"външната".
3. Инсталатора проверява за грешки и липси и сваля каквото липсва.

 Ако сте направили всичко правилно, инсталатора ще свали само няколко мегабайта. Ако не сте, ще свали наново цялата игра. Но дори да свали цялата, поне ще сте сигурни че ще тръгне.
Предполагам подобни проблеми ще има и в бъдеще, така че може да се наложи повторение на процедурата, но с по-нов инсталатор.

Успех!

неделя, 27 май 2012 г.

Blizzard са параноици

Blizzard и тяхната параноя
източник: 9gag
Кликам смело на иконата Diablo III и си пиша паролката както всеки път. И що да видя? Паролата ми не била вярна? Съобщението гласеше (в общи линии), че Близард забелязали съмнителна активност и решили да ми заключат акаунта. Опитвам да вляза и в акаунта в сайта на близард - трънки. Пише, че паролата ми не е вярна и акаунтът ми вероятно е хакнат. Следва серия от потвърждения и повторения, тайни въпроси, а не помнех дори дали съм дал истинското си име при регистрация...
  След 10 минути размяна на електронни писма с някой бот, ми позволиха да ресетна паролата си! Три пъти ура! Реших да напиша отново старата парола, но излиза съобщение, че не можело да си въведа същата парола. Е ако е същата защо преди пишеше, че е сменена!? Теглих им един кърс и добавих още един символ.
   След малко размисли, стигнах до извода, че 2 пъти си сменях монитора в последните 3-4 дни и 2 пъти играх с различни резолюции. Явно това ги е накарало да мислят, че съм хакнат. Добре, съгласен съм, нека хората повишат сигурността, ама да не може човек спокойно да си смени резолюцията това е смешно! Отгоре на всичко те хвърлят в тъч със съобщение че си хакнат.
   Ако не бях сигурен в машинката си, вероятно щях да побъркам харддиска от сканиране с какви ли не антивирусни, анти конници и прочие. За по-сигурно щях да го занеса да го преинсталират и проверят специалисти, щях да си купя платена антивирусна, да си купя шашма дето генерира кодове, щях да не допускам никой да не пипа компютъра ми..изобщо - филм! И за какво? Задето съм си сменил резолюцията. Пидираси..

събота, 21 април 2012 г.

Diablo 3 или началото на края на социалния живот офлайн

Диабло 3
Седя си мирно и кротко с притворени клепачи пред монитора, готов да си лягам. Но нещеш ли, през фейсбук научавам, че Диабло 3 е излязло, макар и open beta!

От около месец моите приятели ме карат да си поръчам играта, но аз все отказвам, изтъквайки безброй аргументи. Те непрекъснато ме увещават как това било неизбежно, и дълбоко в себе си съм знаел, че рано или късно ще си я купя. Та защо да отлагам. Аз обаче упорито се инатях.
А сега, без никаква видима причина, се "втурнах" към blizzard.com, пуснах някакъв даунлодуър да сваля играта и се регнах набързо. Търпеливо изчаках да се свалят 3-та гигабайта социално-отчуждаваща напаст, и с трепет кликнах големия бутон PLAY.

Е да, ама не - Unable to connect to service, or the connection was interrupted (Error 3003).
Тая 3003 цяла вечер не ми даде да мигна, но ми даде достатъчно време за размисъл.

Възможно ли е да има бивши геймъри? Възможно ли е да излезе Диабло 3 и аз да мога да си позволя 100-те лева и въпреки това да не играя? Какво ще ми струва играта? Накрая започнах да псувам Близард, понеже вече един час ме кърсваха с 3003!
 Реално, ще трябва веднага след работа да тичам към вкъщи, и едва отлепил се от служебния монитор, да се залепям за домашния. След което да вечерям синхронно за да не губя ценно време и до късна доба да трепя виртуални изроди с истински приятели в измислен свят.
 Мозъка ми пристъргваше като стар Maxtor от прекалено трудната задача, а грешка 3003 не спираше да се появава, въпреки упорството ми.

  Какво ще стане със социалният ми живот? Дали играта няма да е толкова зарибяваща и всепоглъщаща като WoW? Все пак говорим за фирмата, която има всичко на всичко 3-4 игри! Гледам картинката от този пост и мозъка ми ще изпуши всеки момент... Накрая решавам, че аз мога да контролирам нещата, и че няма да се оставя на някаква си игра да превземе живота ми! Казвам си "само ще разгледам бетата" и кликам Login,,,



P.S. Ако не постна скоро, не ме чакайте!

неделя, 15 април 2012 г.

6 прости упражнения за очи за всеки ден


зачервени очи
Без значение дали работите по цял ден с поглед, съсредоточен в монитора, или от скука висите по цял ден в някоя соц. мрежа (това последното ми хареса как звучи :) очите ви се уморяват. Особено лошо е, когато това се повтаря ежедневно.
След като вече разгледах как да се спасим от скованата поза пред компютъра, реших да споделя и упражнения за очи, които лично съм изпитал.
Тъй-като очите не са автономен орган, а са част от тялото позата, която заемате е от голямо значение. Да си представим че сте стояли часове наред пред монитора. Очите ви са зачервени и сълзящи, главата ви боли точно над очите, гърба ви пука от схващане..


1. Изправете се! Раздвижете рамене в кръг. Погледнете нагоре, не, можете още по-нагоре! След като сте огледали тавана, опитайте мислено да погледнете чак зад вас. По този начин  ще разтегнете мускулите на очите си над границата на която са свикнали. Важно е да не прекалявате и да не се насилвате, защото това може да навреди. Та след като сте погледнали до крайна горна позиция, мислено опитайте да погледнете още по-нагоре 8 пъти, без да се престаравате. Повторете същото упражнение в обратна посока: гледайки надолу се опитайте да си видите брадичката още 8 пъти без да се претоварвате. Изпълнявайте упражненията след като сте прочели цялото указание.


2. Насам-натам. Вероятно се досещате, че следва наляво-надясно. Пращате зениците си в крайно ляво положение и 40 пъти се опитвате да си видите лявото ухо, леко напрягайки мускулите на очите си. Повтаряте и с поглед надясно. След толкова напрягане на мускулите сме предизвикали сериозен приток на свежа кръв, която пък носи със себе си хранителни вещества и кислород до очите. Ако още имате сили, продължете нататък.

3. Кръг. Представете си голям кръг пред вас. Опитайте да го обходите с поглед като започнете от 12часа и се спрете на 6 часа. После от 6 до 12. Повторете го и в обратната посока с 10 повторения. После същото, но със затворени очи. Постарайте се да "виждате" колкото се може по-широк кръг пред себе си (без да прекалявате с усилията).

4. Браво! Щом сте стигнали до упражнение 4, значи наистина имате желание да облекчите очите си и да подобрите зрението си! Продължаваме с хикс - гледате горе в ляво и после долу в дясно, като бавно местите погледа без да движите глава. Постарайте се не само да си преместите погледа, но и да усетите напрежението в мускулите на очите си. След десетото повторение, погледнете горе в дясно-долу ляво отново 10 пъти.
Отпуснете очи, погледнете навън. Света вече би трябвало да изглежда по-хубав!

5. Осмици. Описвате първо хоризонтални, после и вертикални осмици, в двете посоки. отначало това упражнение ми беше трудно и дори нелепо, но след 3-4 пъти ще свикнете. Не бързайте - отново трябва да усетите онова характерно напрежение в мускулите на очите. Не се пренапрягайте! Ако ви се завие свят - просто примигайте и минете на следващото.

6. За последното упражнение се постарайте да сте в покой - т.е. да не влезе някой изневиделица и да ви стресне. И не, няма да правим нищо... нередно :)Погледнете върха на носа си и с двете очи. После плъзнете поглед бавно нагоре по носа. Повторете 10 пъти и след последното повторение бавно преместете поглед към някой от разфокусираните предметите около вас. Поздравления! Вече трябва да се чувствате значително по-добре.

Ако след тези упражнения за очи продължите да зяпате монитора - не очаквайте чудеса. Дайте си почивка - например гледайте зеленината отвън или просто погледнете към слънцето (седнали или легнали) със затворени очи.

Ако положението ви е много тежко, още по-добър ефект ще получите ако разтриете леко очи.
1. Затворете ги и ЛЕКО ги притиснете с пръсти. Вероятно ще усетите как пулсират.Изчакайте 10 секунди.

2. С палец и показалец хванете веждите си. С лек натиск изтласкайте в посока от носа към ушите. Не прекалявайте с натиска!

неделя, 1 април 2012 г.

Игри на глада, игри на съдбата..

Игри на глада
   Гледам значи, нов филм. Вдига се голям шум, всички говорят за него, реклами, премиери, по роман на еди кой си, пък и сред жанровете се мъдри "фантастика"..  Реших, че явно съм много неосведомен, щом всички са наясно, а аз дори не съм го чувал. Та както знаете: curiosity killed the cat.
  Филма започна с което и усещането за гадене. Обикновено, когато кинотворците знаят, че филма ще е слаб или не са имали достатъчно пари за ефекти и дубъли, прибягват до много хитра техника - "размъти мозъка на зрителя" - белким не види съшитото с бели конци. През целите 2 часа на филма очите ми непрекъснато се тормозеха, както "Tracking" функията наместваще лентата на VHS касетите едно време. Не само, че камерата се тресеше постоянно, ами и снимаше малкото битки и екшън моменти от един.. метър място. Гледаш как някаква купчина сумтящи и ръмжащи крайници, коси и железа се търкалят, докато нервно чакаш да умре едиия. Движещата се камера допринася за изкуствено създаване на усещането, че има някакво действие, че се случва нещо.
 Първият един час премина в абсолютна скука и най-интересното в него, беше подобие на Лейди Гага. През втората половина авторът ни запозна с визията си за телевизията в бъдещето. А именно: кифленски риалитита съчетани с кървави преследвания. Но това е толкова старо, че чак изтъркано. А пък визията му за дрехите и прическите на бъдещето са... абе дано не се сбъдват. Ще подскажа само, че Лейди Гага и Мерилин Менсън бледнеят. След множество приготовления, измивания (миха участниците поне 3-4 пъти) контения и т.н. тържествени ритуали най-после започна лова. И тогава не се сдържах! Къде е бате Арни да ви покаже как се прави? Къде е филма The Running Man?
    Напоследък в западния свят (а чрез средствата за масова пропаганда и източния) силният мъж бива изместен от силна жена. Някакъв извратен матриархат се задава на хоризонта. За пример на сила и най-вече - мъжество, малките деца получават под формата на силни жени. Според мен, а и според психолозите, тази смяна на полюсите няма да доведе до нищо хубаво.
  Та тук главната героиня мъкне раненият, второстепенен герой, докато коли и беси всичко наред.
А накрая, когато ни в клин ни в ръкав се разчувстваха, сякаш с воден знак някой изписа TWILIGHT по диагонала на екрана. И филма свърши, без ясно послание, край и усещане за завършеност. Както си започна в нищото, така и си свърши.. макар и с отворен за втора част финал.
   Игрите на глада е една добре направена драма със сладникав и изтъркан сценарии и малко фантастика за цвят. Та формулата ви е ясна: взимате историята на популярна книга (барабар с читателите и като потенциални зрители), намирате едни 70-80 милиона долара, правите някаква история с някакви персонажи, спуквате го от реклама и готово :) Ясно е, че децата са аудиторията, в която са се целели създателите. Същите тези, които са фенове на Здрач. Доказателството е липсата на явни кървави сцени и нарочното им прикриване - от там и рейтинга PG-13. А че куца и издиша и не носи никакво послание - голяма работа, нали в тази възраст децата са най-лесни за манипулация.

вторник, 20 март 2012 г.

EVA (2011)

обложка
Бях доста резервиран когато видях испанска научна фантастика. Все съм си мислел, че испанците могат да правят само откачени комедии с много софт порно в тях.
Този филм промени представите ми за испанско кино.

Историята е напълно стандартна - неизтлели любовни копнежи, красиви зимни пейзажи, андроиди, Saab 900 с HUD дисплей на стъклото...
 Това, което едновременни дразни и впечатлява, е именно научно-фантастичното в този филм. Tака небрежно e втъкано, че като нищо ще останете с впечатлението, че сте гледали драма. Впечатляващото е, че технологии от близкото бъдеще са внедрени в обикновеното ежедневие по много естествен и елегантен начин, без да променят коренно начина ни на живот - пример: старият Сааб с ел. двигател и всякакви електроники, но със запазен класически външен вид. Дразнещото е, че е доста странно да се променят толкова много технологиите в определени неща, а хората, навиците им, дрехите им, въобще всичко останало да се запази същото. Това придава някакъв вехт отенък на визията му - сякаш гледате стар филм, а пък той всъщност се отнася за бъдещето.

     Мудността е това, което съсипва филма и не му позволява да отлепи над 6.5 в IMDB. Толкова излишни замислени погледи и сцени има само в старото българско кино. Зимата в Швейцария може да е адски красива, но не може това да заема половин час от филма! Като се добави и липсата на каквото и да било действие (с едно две-минутно, малко изключение) филма си става от тези, на който хората заспиват. А точно тези 2 минути за които говоря, доближават филма до истински научнофантастичното. Понеже няма как да не сравните този филм с Изкуствен интелект, ще спомена, че тези две минути са единственото нещо, което доближава EVA до A.I.

Иначе, актьорите са перфектно подбрани, като се започне от меланхоличния и прекалено безжизнен програмист на робо емоции... но да не ви развалям кефа, в случай, че още не сте се отказали да го гледате :) .
Хубавите неща във филма са котката, ужасно симпатичното момиченце в червено палто, пленителната майка (ммм) и Сааб-ът, който придава една такава шведска зимност, на говорещите испански актьори.
Без да забравяме, че европейското кино е коренно различно от американското, филма е доста добър като за испански, но да съм sci-fi фен, да не съм уморен и да успее да ми се приспи..определено нещо куца. А понеже трябва да сме оптимисти, ще завърша с: "какво виждаш, когато затвориш очи?"

сряда, 7 март 2012 г.

Mass Effect 3 - ту би, ор нот ту би

mass effect 3 game review
Ако четете това, шансовете да сте играли първите две части на играта е доста голям. И аз като вас с трепет кликах next, next, finish докато в главата ми се въртяха такива важни въпроси, като: дали ще цепи, какво ли ще са променили, дали ще са направили задника на женския персонаж по-нормален и т.н.

 След доста кликане по физиономията на героинята (избирам женски персонаж за да не гледам мъжки задник през цялата игра) играта започва и виждам че... каквото е било добро преди, е запазено или подобрено, а каквото си е било зле, пак си е зле или са го влошили.
   За да не бъда голословен - задника на героинята е толкова ръбест и четвъртит, че не се различава от мъжкия! Краката и са по-криви от на казак, неслизал от коня с дни. Но всичко това са бели кахъри, в сравнение с най-важното - това не е игра, това е филм!

 В игрите човек мисли, действа, реагира, преживява. Той си представя че Е В играта. Докато в Мас ефект 3 вие държите мишката и клавиатурата, като че играте или като че нещо зависи от вас.
     Героят сам се спуска по разни наклони, сам си светва фенерче ако му е тъмно, сам активира разговор с NPC. Играта е направена мързеливо-конзолна, може би защото я има и за X-Box.
Да играеш екшъни от първо лице (FPS) може и да е забавно на конзола, но там екшънът е в пъти повече отколкото в Мас ефект 3.
Та така се редуват филмче след филмче, между които вие избирате по една реплика в диалог, който е почти без никакво значение в повечето случаи, или най-много да ви даде някоя точка експириънс или да наклони везните към парагон или ренегат. И така след около час вече сте се изнервили от филмче-клик, филмче-клик започва някакво пуцане - дезориентирани извънземни търчат към вас и не могат да ви трепнат. Накрая се чувствате като идиот, който подпира мишката и клавиатурата, докато някой играе вместо него, а вие умирате от скука. А игрите са забавление - нали?

     Добре де, писна ми да плюя.. играта има и добри страни - страхотната атмосфера, която може би е основното и преимущество. Музиката, усещането да си в космоса,  да си на чужда планета и да те атакува чуждоземен вид и в това да не виждаш нищо ненормално. Графиката е подобрена, без да изисква по-нов и скъп хардуер - т.е. ще си върви толкова добре, колкото и двойката, че дори и малко по-мазничко. Променили са досадното сканиране на планети за ресурси, като са го направили доста по-недосадно. Сканирането в предишната версия, по досада може да се сравни с.. плетене на пуловери.. примерно. Системата с оръжията е променена, като сега за да мъкнеш толкова оръжие със себе си трябва да жертваш от скороста на презареждане на различните power-и. Историята все още е представена по увлекателен начин, иначе си е доста стандартна - тип "сам срещу света" или в случая - "сам кораб срещу армада свръх развити извънземни".